دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • بیماران و مراجعین
  • فراگیران
  • کارکنان

فرهنگ تماس تلفنی

 | تاریخ ارسال: 1400/6/1 | 
  1. وقتی برای اولین‌بار با کسی تماس می‌گیریم، خوب است که اول پیام بدهیم و خودمان را معرفی کنیم و بگوئیم امکان تماس گرفتن هست؟ من به شخصه شماره‌های ناشناس را پاسخ نمی‌دهم.
  2. وقتی با کسی تماس می‌گیریم و جواب نمی‌دهد، به او پیام بدهیم، خودمان را معرفی کنیم و بنویسیم در صورت امکان با ما تماس بگیرد.
  3. این روزها به دلایل مختلف امکان دارد شماره تماس ما در گوشی دیگران پاک شود، اگر زنگ می‌زنیم و طرف مقابل ما را نمی‌شناسد نگوییم: بی‌معرفت! دیگه ما رو فراموش کردی! نارفیق! دوستای تازه پیدا کردی و ...به جای این حرف‌ها عذر طرف مقابل را بپذیریم و حرف‌مان را بزنیم چون هیچ بعید نیست فردا شماره‌های گوشی خودمان پاک شود.
  4. عمر شوخی‌هایی مثل «اگه گفتی من کی هستم؟!»، «نه! کمی بیشتر فکر کن ببین صدامو نمی‌شناسی و ...» به سرآمده، مردم اعصاب و حوصله این تست هوش‌ها را ندارند یا ممکن است در یک موقعیت نامناسب باشند. بعد از سلام و علیک خودمان را معرفی کنیم. خلاص!
  5. ما از وضعیت کاری، روحی و موقعیت طرف مقابل خبر نداریم، وقتی تماس می‌گیریم بعد از معرفی خودمان بپرسیم «الان امکان صحبت کردن را دارید یا نه؟» اگر گفت نه!.. درک کنیم و در یک موقعیت مناسب تماس بگیریم.

دفعات مشاهده: 315 بار   |   دفعات چاپ: 20 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

فرهنگ استفاده از فضای مجازی

 | تاریخ ارسال: 1400/4/10 | 
۱- بهتر است هر مطلب و محتوایی را فوراً به اشتراک نگذارید. ابتدا آن را کامل مطالعه و در آن تأمل نمائید. 

۲- هرچیزی را از هرجا کپی نکنید.

۳- لطفاً از شدت آزادی بیانی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد ذوق زده نشوید.  بیان هر سخنی در هر گروهی ممکنه خوب نباشه.

۴- بهتر است قبل از عضویت در گروه ها از اهداف آنها آگاهی یابید.

۵- هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید. 

۶- حجم خبرهایی را که به اشتراک می گذارید خود آگاهانه و با وسواس کنترل کنید. 

۷- گاهی تماشاگر باشید. 

۸- سریع واکنش نشان ندهید. 

۹- مطالب متناسب با مخاطب را ارسال کنید.  لطفاً مخاطبینتان را با مطالبی که متناسب آنها نیست، زجرکش نکنید. 

۱۰- گاهی وقتها می توانید با کم یا زیاد کردن کلمات یا جملات، پیام قبلی را اصلاح و یا تکمیل نمایید. 

۱۱- هوشیارانه عمل کنید، چون شاید در آینده از اثرات منفی پیامها علیه خودتان یا خانواده شما استفاده شود. 

۱۲- آبروی دیگران، بازیچه شما و ابزاری برای سرگرمی شما و دوستانتان نیست. 

۱۳- لطفاً اشاعه دهنده مطالب غیر اخلاقی نباشید. اینگونه مطالب در قدم اول بنیان اخلاقی جامعه را تخریب و به شما و نزدیکان شما آسیب می رساند.

۱۴- در به اشتراک گذاشتن فایلها و عکسهای خانوادگی کمی دوراندیش باشید. 

۱۵- یه مقدار سعی کنید در هر شرایطی که هستید ترویج دهنده افکار سازنده و سالم باشید. 

۱۶- اگر شما را در گروهی عضو کردند و شما هیچکس را آنجا نمی شناسید و یا از هدف گروه بی اطلاعید سریعاً از آن خارج شوید. 

۱۷- امروزه یکی از راههای شناخت شخصیت شما همین شبکه های اجتماعی است. لطفاً شخصیت خود را ساده و آسان تخریب نکنید.

۱۸- لطفاً در انتقاد از دیگران انصاف را رعایت کنید. 

۱۹- هنگام مبارزه با نظرات و عملکرد دیگران لطفاً کمی هم به پهلوان "پوریای ولی" فکر کنید و از جاده مردی و مردانگی خاج نشوید.

۲۰- در گروه ها دعوای نوشتاری راه نیندازید. 

۲۱- همیشه خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانید.

۲۲- عزیزان جان، لطفاً از دین استفاده ابزاری نکنید. (اسلام به ذات خود ندارد عیبی / ‏هر عیب که هست از مسلمانی ماست)

۲۳- خرافه پرستی را ترویج نکنید.
 

دفعات مشاهده: 416 بار   |   دفعات چاپ: 31 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر