مسئول واحد:        پروین بادبره

تلفن تماس:        8116424

 

 

 

مراحل انجام کار شستشو در واحد لاندری:

 

1-     البسه و ملحفه را از پرسنل بخش تحویل گرفته پس از تفکیک و شمارش در دفتر مخصوص ثبت نمایید . در حین شمارش حتماٌ از دستکش و ماسک استفاده کنید. دقت کنید لباسهایی که لکه های خونی دارند حتماٌ درون کیسه تحویل داده شوند.

 

2-     البسه و ملحفه های عفونی را که در کیسه های زردرنگ با برچسب عفونی تحویل داده می شوند به ماشین مخصوص عفونی منتقل و تخلیه نمایید.

3-     البسه و ملحفه بخش ها را درسایر ماشینها تخلیه نمایید( توجه نمایید هیچ یک از ماشینها بیش از حد پر نشوند)

4-     پودر شوینده را در بخش مخصوص تخلیه نمایید . جهت ماشین عفونی و ماشینی که البسه اتاق عمل در آن شسته میشود پودر بیشتری بریزید.

در ماشینهای لباسشویی غیر اتوماتیک :

1-     زمان شستشو را روی 20 الی 30 دقیقه تنظیم نمایید.

2-     پس از شستشو ماشین را در حالت آبکشی قرار دهید (2بار آبکشی الزامی است)

3-     در حین آبکشی دوم یک پیمانه مایع نرم کننده لباس اضافه نمایید.

4-     پس از آبکشی ماشین را روی حالت آبگیری (60%) قرار دهید.

5-     پس از آبگیری البسه را به ماشین آبگیری منتقل نمایید( توجه کنید ماشین عفونی و اتاق عمل بصورت جداگانه در آبگیر تخلیه شوند)

6-     پس از 15 دقیقه آبگیری البسه را به خشک کن منتقل نمایید.

در ماشینهای لباسشویی اتوماتیک :

1-     در قسمت جا پودری علاوه بر پودر شوینده به میزان لازم مایع نرم کننده لباس بریزید.

2-     برنامه ی شستشوی مورد نظر را انتخاب نمایید.

3-     پس از اتمام شستشو موارد شسته شده را به دستگاه خشک کن منتقل نمایید.

*  در پایان هر شیفت همه ماشینهای لباسشویی را با آب و مواد شوینده به مدت 10 دقیقه ضد عفونی نمایید.

 

 

     

 

 
 مراحل انجام کار خشک کردن البسه و ملحفه در واحد لاندری: 

 

 البسه و ملحفه را  بطورجداگانه در داخل خشک کن بریزید.

 

در دستگاههای خشک کن غیر اتوماتیک :

1-     زمان لازم برای خشک شدن ملحفه 30 دقیقه و درجه حرارت لازم 60 الی 70 درجه سانتی گراد میباشد.

2-     زمان لازم برای خشک کردن البسه 20 دقیقه و درجه  حرارت لازم 30 درجه میباشد.

 

در دستگاههای خشک کن اتوماتیک :   

 1-     لباسها و ملحفه ها را به طور جداگانه در خشک کن بریزید.

2-     برنامه مورد نظر را انتخاب نموده و دستگاه را روشن نمایید.


 

                

 

 

 

 مراحل انجام کار اتوکشی در واحد لاندری: 

 

1-     اتو غلطک : برای اتو کردن ملحفه از اتو غلطک استفاده می شود.

الف:   ابتدا اتو را روشن نموده و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه و آسیب رسیدن به ملحفه  ها دمای آنرا روی 140 درجه تنظیم نمایید.

ب :   دور دستگاه را نیز روی عدد 4 تنظیم کنید.

ج :   ملحفه ها را پس از اتو شدن روی میز مخصوص تا کنید .

 

2-     اتو پرس : برای اتو کردن البسه از اتو پرس استفاده می شود.

-   دستگاه را روشن نمایید درجه بخار روی 2 الی 4 تنظیم شده است توجه کنید نشانگر از عدد 5 عبور نکند. درجه تنظیم پمپ باد روی عدد 4 می باشد که نشانگر دستگاه نباید از عدد 8 بگذرد . چون باعث آسیب دستگاه می شود.

 

 

 

   
مراحل انجام کار بسته بندی و تحویل البسه و ملحفه در واحد لاندری:

 

1-    بسته بندی ملحفه : ملحفه ها را  به تفکیک بخش در بسته های 2 یا 3 تایی درون کیسه های پلاستیکی شفاف گذاشته و با دستگاه دوخت درب کیسه را ببندید

2-     بسته بندی البسه : لباسها را به تفکیک لباسهای مردانه و زنانه ( مردانه آبی ، زنانه صورتی ) بسته بندی کرده و پس از قرار دادن درون کیسه های پلاستیکی شفاف با دستگاه دوخت درب آنراببندید.

3-     بسته بندی روتختی و پتو :روتختی ها و پتوها را در بسته های یک عددی درون کیسه پلاستیکی شفاف گذاشته و با دستگاه دوخت درب آنرا ببندید.

4-     لباسها و ملحفه ها را به تفکیک بخش درون قفسه های مخصوص قرار داده و در ساعت تعیین شده با توجه به تعداد البسه و ملحفه های ثبت شده دردفتر مخصوص به پرسنل بخش تحویل دهید.

*    توجه کنید که پرسنل بخش برای تحویل گرفتن البسه و ملحفه حتماً با سبد مخصوص مراجعه نمایند.

 

 

 

   
مراحل شستشوی البسه پرسنل :

 

1-    البسه پرسنل را در ساعات تعیین شده تحویل گرفته پس از ثبت مشخصات در دفتر مخصوص قبض تحویل را صادر نمایید.

2-     پشت یقه لباس نام  و نام خانوادگی فرد را الصاق نمایید.

3-     البسه را بر اساس رنگ تفکیک کنید.

4-     البسه را در ماشین مخصوص لباس پرسنل تخلیه کرده و با اضافه کردن پودر شوینده ماشین را روی برنامه 90درجه یا 60درجه تنظیم کنید.

5-     در هنگام آبکشی 90 تا 100 سی سی  مایع نرم کننده لباس را درجای مخصوص بریزید.

6-     لباس ها را به خشک کن منتقل نموده و پس از خشک شدن اتو نمایید.

7-     لباسها را بوسیله چوب رختی  در جای مخصوص آویزان کنید(دقت کنید تمامی لباسها کاور داشته باشند).

8-     لباس پرسنل را با دریافت قبض به آنها تحویل دهید.